Mat

Var hemma hos mr P igår och käkade middag. Så kom vi in på ett ämne som även jag och L diskuterade förra veckan, nämligen män och matlagning. Varje man som jag eller L har dejtat på senaste tiden har varit väldigt intresserade av matlagning. De äääälskar att laga mat. Jag tar för givet att de män jag dejtar ska gilla att laga mat, hur ska man annars föda sig i ett ev framtida förhållande?

Kanke har det skett en könsförskjutning i köket? Men jag slår vad om att parförhållande som pågått en i tid så lagar hon maten alla vardagar när han lagar festmaten på helgen, står och utgör sig om syror i såsen och håller på att svänger sig med uttryck som han inte förstår.

Dejtade en kille förra året som inte direkt hade koll på mat om man säger så (fast det skulle han aldrig erkänna). Vi skulle laga mat ihop några gånger. Det som en blind ledde en blind. Men när han föreslog att vi skulle ha fisk och parmaskinka i samma rätt var jag faktiskt tvungen att säga ifrån.
Mr W som jag träffade en del i höstas var en sån där jävla jag-kan-inte-laga-nåt-annat-än-det-som-står-i-VårKokBok-men-jag-ska-verka-som-en-jävla-gourmetkock-person. Mycket mer irriterande    /E





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0