Alex Schulman





Alex schlumans blogg.

Vi bjöd några vänner på middag i helgen. Amanda svängde ihop en biff Rydberg, som vi dukade fram på fina bordet i fina matsalen. Alla tog för sig av potatis, lök, ägg och kött. Maten vandrade över bordet, som i kedja, men när biffen kom till Malin, sa hon bara: "Nej, tack. det är bra." Jag stirrade på henne som vore hon en dåre. "Vill du inte ha biffen i biff Rydberg?" Malin skakade på huvudet och sa att det går alldeles utmärkt att äta bara potatis. Nu är jag en slug liten fan, så jag förstod ju direkt vad hon var för en typ. "Du är vegetarian", skrek jag. Hon nickade. Tystnad runt bordet. Malins man Sigge inflikade: "Jag ville säga till er, men hon vägrade." Malin ville inte diktera villkoren för middagen genom att varsko oss om att hon var vegetarian. Hon fann sig nöjt i att äta potatis och lite sallad. Det blev visserligen underlig stämning runt bordet en stund. men vet ni vad? Jag tyckte det var väldigt sympatiskt av henne. FY FAN FÖR DE MÄNNISKOR SOM BLIR BJUDNA PÅ MIDDAG OCH STÄLLER KRAV PÅ MATEN! MEDDELANDE TILL ALLA ER VEGETARIANER DÄR UTE SOM GÖR PÅ DET VISET - FAR ÅT HELVETE! OM NI NU ÄR SÅ SKEVA I HUVUDET SÅ ATT NI INTE KAN ÄTA KÖTT, SÅ FÅR NI VÄL ÄTA ER MÄTTA DÄR HEMMA PÅ ERA JÄVLA ROTFRUKTER INNAN NI KOMMER HEM TILL MIG FÖR ATT SABOTERA ALL GOD STÄMNING!



MIn kommentar på alex blogg.
Haha! Det var bland det roligaste jag har läst på länge! Måste berätta om tjej som jag var med på skidresa i norge för nåt år sedan. Vi var runt 15 stycken som hade hyrt en stuga och i med att det var hon som tog på sig den ledande rollen under den resan, tog hon även på sig att köpa och planera maten.
Efter en dag i backen när man är vrålhungrig skulle vi ställa oss och laga mat. Det ända hon köpt var böner ,linser och morötter som vi skulle göra grytor av( hon var den ända vegon i sällskapet) jag höll på att svimma!
När hon ställde sig och började riva ner morötterna i grytan frågade jag henne lite försiktigt om vi inte kunde hacka dem istället för att få lite tuggmotstånd... började hon gråta. Tror jag brände 1000 spänn den helgen på bara hamburgare. / L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0